Blogger Template by Blogcrowds

Cateva cuvinte: pana acum am evitat sa prezint materialul pentru ca am considerat ca mai intai trebuie "sa il las sa vorbeasca". Toate cele 21 de capitole precedente fac parte din cartea Seth Vorbeste. Dar cum este scrisa o asemenea carte, care sunt detalile intime ale conceperii ei?

Jane Roberts este coautoarea. Iar acum o incursiune in fenomenul Seth.

Imagine de la cursurile ESP tinute de Jane Roberts.








Individul si natura evenimentelor de masa:

CUPRINS


Un citat de la Seth......... ix

Un vers din Un Manifest Psihic” de Jane Roberts......... xi

Introducere de Jane Roberts ......................... xiii

PARTEA ÎNTÎI: Evenimentele "Naturii." Epidemiile ŞI

Dezastrele Naturale......................... l

Capitolul 1: Corpul natural şi mijloacele sale de apărare...... 3

Capitolul 2: "Meditaţii de Masă." Planuri de “Sanătate“ pentru Boală.

Epidemiile Credinţelor şi "Inoculări" Mentale

Eficiente Împotriva Disperării ............ 47

PARTEA A DOUA: CADRUL 1 SI CADRUL2........... 79

Capitolul 3: Miturile şi Evenimentele Fizice.

Mediul Interior în Care Societatea Există .......... 81

Capitolul 4: Caracteristicile Cadrului 2. O Analiză Creativă a

Mediului în care Conştiinţa Orientată Fizic Există

şi Sursa Evenimentelor ....................112

Capitolul 5: Mecanismele Experienţei........... 147

PARTEA A TREIA: OAMENI CARE SUNT ÎNSPĂIMÎNTAŢI

DE EI ÎNŞIŞI.............................. 171

Capitolul 6: Medii Controlate, Comportamente de Masă
Pozitive si Negative. Culte Religioase şi Ştiinţifice,
Paranoii Personale................... 173

Capitolul 7: Binele, Răul şi Catastrofalul.

Jonestown, Harrisburg şi

cînd un Idealist este un Fanatic?......... 207

Capitolul 8: Oamenii, Moleculele, Puterea şi

Libera Alegere...... 236

Capitolul 9: Idealul, Individul, Religia, Ştiinţa şi

Legea.............................. 253

PARTEA A PATRA: Idealistul Practicant....... 279

Capitolul 10: Bine, mai Bine şi cel mai Bine.

Îndeplinirea Valorii Versus Competiţie........ 281

“Niciodată nu am spus nimănui să facă orice în afară de a se confrunta cu abilităţiile conştiiţei ."

Seth

19 Aprilie, 1978


O notă de la R.F.B.: Deseori Seth a fost destul franc în Evenimentele de Masă atunci cînd a vorbit despre credinţele şi practicile noastre medicale cît şi despre rezultatele regretabile pe care uneori le-au cauzat. În acelaşi timp şi-a temperat ideile cu pasaje ca cel de dedesubt, din Sesiunea 870 pentru Capitolul 10:

"În general vorbind, dacă de exemplu eşti serios îngrijorat în legătură cu o stare fizică, mergi la un doctor, deoarece altminteri propiile tale credinţe te pot speria excesiv. Începe cu stări fizice inofensive dar enervante şi încearcă să le îmbunătăţeşti. Încearcă să descoperi de ce eşti tulburat. Atunci cînd ai o durere de cap sau o simplă supărare la stomac, sau dacă ai o boală cronica, enervantă dar care nu e serioasă, cum ar fi o o problemă cu sinusurile tale, sau chiar dacă ai febră – în aceste situaţii, reaminteşte-ţi că al tău corp deţine într-adevăr puterea de a se vindeca singur."


INTRODUCERE

DE JANE ROBERTS


O transă este un fenomen foarte personal. Ea reprezintă o canalizare a conştiinţei de la realitatea obişnuită către una interioară. Oricât de personală poate fi o transă, ea totuşi trebuie să se desfaşoare într-o lume fizică de evenimente împartăşite. Eu sunt influenţată de aceste evenimentele iar la fel eşti şi tu; aşadar, chiar în timp ce stau in transă, dictând cărţi pentru Seth, pîna la urmă tot nu mă pot îndepărta prea departe de realitatea noastră comună. Scaunul în care stau atunci cînd vorbesc pentru Seth este un produs al industriei moderne. Paharul de vin de pe cafetiera din faţa mea, ţigăriile şi masa produsă în serie, toate sunt semne că cele mai aventuroase călătorii în alte realităţi sunt, cel puţin pînă acum, fixate de lumea fizică a evenimentelor pe care le împartim.

Robert F. Butts, soţul meu, stă pe canapeaua din faţa mea, şi notează cuvînt cu cuvînt ceea ce spun ca şi Seth, copiind (cu un creion modern) pe hartii albe aceste comunicări "din altă lume".

Atunci cînd am ţinut cursurile de ESP, sesiunile lui Seth au fost întotdeuna înregistrate, şi chiar în această săptămînă el "a apărut" în timp ce eram înregistrată pentru un program radio ce trebuia să fie difuzat mai tîrziu. Aşadar tehnologia, cu toate implicaţiile sale, nu este niciodată prea departe.

De exemplu, în timp ce Seth dicta Individul şi Natura Evenimentelor de Masă, s-a petrecut accidentul nuclear de la Three Mile Island; iar toată chestiunea s-a preschimbat într-un dezastru, districtul Chemung fiind folosit pentru a adăposti refugiaţi. Bineînţeles, multe evenimente naţionale spectaculoase s-au întîmplat de la primele noastre sesiuni ce au avut loc spre sfîrşitul lui 1963, dar Seth rareori menţionează asemenea chestiuni iar atunci doar pentru a răspunde întrebărilor noastre. Totuşi, în această carte, el discută în detaliu cum realităţiile noastre personale fuzionează în experienţa de masă. Datorită acestui motiv el examinează arena publică şi alocă o bună parte a materialului, incidentului de la Three Mile Island cît şi sinuciderilor în masa de la Jonestown. Ambele situaţii au apărut în timp ce Seth dicta această carte iar deşi sunt contemporane, ambele cazuri sunt clasice în ceea ce priveşte implicaţiile lor.

Notiţele lui Rob asigură necesara orientare exterioară pentru acest volum, aşa cum o fac în fiecare dintre precedentele cărţi ale lui Seth şi indică cadrul vieţii normale în care Seth atît de galant "apare" de două ori pe săptămînă, aruncîndu-mi ochelarii şi prin aceast fapt semnalizînd începerea transei mele. Bineînţeles, în asemenea zile, propiile mele stări, presupuneri, bucurii şi dureri şi-au ţesut plasa lor pămînteană prin mintea mea. Poate că am lucrat bine sau prost la cărţile mele. Ziua poate că a fost liniştită sau întreruptă de oaspeţi neaşteptaţi, sau marcată de suişurile şi coborîşurile oricărei vieţi de familie.

De exemplu, în timp ce Seth dicta Evenimentele de Masă, a murit înca o pisica de-a noastră (Billy). Seth discuta despre accidentul de la Three Mile Island, dar a renunţat pentru o vreme la dictarea cărţii deoarece ne simţeam atît de prost, şi ne-a oferit ceva excelent material despre conştiinţa animală înainte si după moarte – deoarece "tragediile" apar în toate formele şi mărimile, iar cele mai domestice evenimente ale zilelor noastre îi oferă lui Seth oportunităţi pentru a discuta despre viaţa însăşi.

Aşadar, chiar dacă aş fi concentrată altundeva iar conştiinţa mea întoarsă spre interior, din acel alt punct de vedere o rază de lumină a fost aruncată asupra lumii noastre, aproape ca şi cum un personaj din visele noastre s-a trezit brusc, a ieşit din visul său şi a îndrăznit să analizeze lumea noastră din starea de trezire. Probabil aceasta nu este o bună analogie – Seth nu este un personaj de vis şi de fapt nu îl visez aproape deloc – dar el este o personalitate a cărei platformă de realitate nu este identică cu a ta, o personalitate care scrie cărţi prin mine, iar din punctul lui de vedere, nici cu a mea.

În această carte el discută despre religiile, ştiinţele, cultele şi credinţele noastre religioase, cu o inţelepciune ce nu face compromisuri - ca şi cum – ca şi cum ar reprezenta o parte ascunsă a psihicului uman ce ştie mai mult, ce mereu a ştiut mai mult – ca şi cum ar vorbi nu numai cu vocea mea ci şi pentru mulţi alţi oameni- ca şi cum ar reprezenta adevărurile pe care ni le-am permis să le uităm.

Ce adevăruri? Că visele noastre prind viaţă în mijlocul zilei; că sentimentele si credinţele se transformă în realitatea pe care o experimentăm; că, în termeni adânci, noi suntem evenimentele în care participăm, iar crima în numele unui ideal este tot crimă. Dar mai mult decît atît, Seth ne reaminteşte de ceva ce am ştiut încă de cînd eram copii: Noi avem intenţii bune.

"Tu iţi creezi propia realitate." Acea afirmaţie este una dintre pietrele de temelie ale materialului Seth, exprimată aproape de la începutul sesiunilor noastre şi subliniată de-a lungul tuturor cărţilor sale. În Evenimente de Masă, Seth merge mai departe, susţinând că impulsurile noastre personale au rolul de a ne oferi impulsul pentru dezvoltarea propiilor noastre abilitaţi într-un mod ce va contribui de asemenea, celor mai bune interese ale speciei şi ale lumii naturale. El vorbeşte aici despre impulsurile noastre normale, cele despre care am învaţat că sunt periculoase, haotice şi contradictorii. Seth susţine că nu putem avea încredere în noi atâta timp cît nu avem încredere în impulsurile noastre. Mare parte a acestei cărţi se preocupă de scopurile impulsurilor noastre şi de motivul proastei lor reputaţii din punctul de vedere al ştiinţei şi religiei. Ceea ce Seth spune de fapt aici este că impulsurile noastre sunt menite a ne ajuta să creăm propiile noastre realitaţi la o scară personală, într-un mod ce va îmbogăţii atât vieţile noastre private cît şi civilizaţiile noastre.

Dar, dacă avem intenţii bune, cum se poate ca uneori să ajungem a fi implicaţi în cele reprobabile acţiuni? Seth întâmpină in mod onest şi direct asemenea întrebări şi vorbeşte despre motivaţiile atât a fanaticului cât şi a idealistului. Iar oamenii sunt idealişti. Mulţi cititori de toate vîrstele ne scriu, întreabîndu-ne cum îşi pot dezvolta propiile potenţialuri şi de asemenea cum pot ajuta la construirea unei "lumi mai bune". Lor le pasă profound, şi nu pot suferi condiţiile ostile pe care le văd în societate, fie că sunt sau nu intim implicaţi în ele. În această carte Seth arată clar cum fiecare dintre noi poate contribui la realitatea de masa şi sublinează concis problemele, pentru ca noi să nu cădem pradă dezamăgirilor sau fanatismului.

Deoarece toţi suntem implicaţi în evenimentele globale, este foarte important să întelegem cum ne potrivim în aceste acţiuni globale şi să vedem cum credinţele noastre negative despre noi şi despre specii pot conduce către situaţii deloc ideale şi mult diferite faţă de scopurile noastre declarate. Din acest motiv, Seth explică cum teoriile lui Freud şi Darwin ne ingrădesc imaginaţiia şi abilităţiile.

Bineînţeles, Rob şi cu mine am crescut într-o lume creată de conceptele lui Freud şi Darwin. Şi nu ne-a fost oferită orice imunitate magică pentru a ne proteja de rezultatele nenorocoase ale unei asemenea viziuni înguste. Acele teorii, împreuna cu credinţa religioasă într-un self imperfect, şi-au pus amprenta asupra tuturor vieţilor noastre. Datorită sesiunilor Seth Rob si cu mine am primit o nouă si mai vastă structură filozofica, una pe care o împartăşim cititoriilor noştrii. Iar acea structură încă se dezvoltă. Este departe de a fi finalizată. Răspunsurile nu sunt toate în ea. Încă învăţăm cum să punem întrebările corecte.

Atunci când Seth a început acest manuscris eu lucram cu ideea de "impulsuri eroice" (acelea separate de cele obişnuite) ce operează ca impulsuri interioare către acţinui constructive. Totuşi, în această carte, Seth afirmă că impulurile noastre normale, de zi cu zi, sunt cele în care trebuie să invaţăm să avem încredere. Chiar şi eu am fost uimită! Impulsurile noastre obişnuite? Cele pe care le-am ignorat încercând să le caut pe cele "eroice"? În final am început să înţeleg: Impulsurile noastre obişnuite sunt eroice, în ciuda întelegerii noastre greşite a lor. Într-un fel, această carte este o introducere către impulsurile noastre, acelea pe care le urmăm şi acelea pe care le negăm.

Am avut propiile mele dispute cu impulsurile, urmându-le numai pe cele despre care am crezut că mă vor conduce unde vroiam să ajung şi drastic eliminîndu-le pe cele de care mă temeam că mă vor putea distrage de la munca mea. La fel ca mulţi alţi oameni, am crezut că urmându-mi impulsurile era cea mai puţin sigura cale de a atinge orice scop – în afara cazului când scriam, unde impulsurile de o natură creativă erau cele mai acceptabile. Nu am înţeles că toate impulsurile sunt creative. Ca un rezultat al acestor credinţe, am avut pentru cîţiva ani o extrem de enervantă boală asemănătoare-artritei, ea fiind. printre alte lucruri, rezultatul unei eliminări a impulsurilor înspre mişcarea fizică.

În trecut, atunci cînd Seth mi-a spus să am încredere în self-ul spontan, mi-am spus "În regulă" şi mi-am imaginat un ipotetic self interior cumva despărţit de intenţiile conştiente. Dar atunci când Seth tot repeata în această carte "Ai încredere în impulsurile tale", în final mi-am băgat în cap mesajul – iar de atunci mi-am îmbunătaţit starea fizică. Acest self interior aparent îndepărtat pîna la urmă nu era chiar îndepărtat; "el" comunica prin impulsurile mele. Într-un fel, impulsurile sunt limbajul psihicului.

Dar ce putem spune despre impulsurile agresive, contradictorii sau chiar criminale? Cum poţi să ai încredere în acestea? Seth răspunde la aceste întrebări şi la mult mai multe, iar în timp ce îi citim explicaţiile ne întrebăm cum am putut să interpretăm atât de greşit propia noastră natură pâna acolo încât să nu avem încredere în mesajele ce sunt menite să ne conducă către propia noastră, cât şi cea a speciei, creştere spirituală.

Iar care este rolul meu în toate acestea? Îl văd ca şi o revenire la rolul originar al poetului; de a explora limitele propiului psihic, asaltând propiile graniţe psihologice până cînd cedează, deschizînd un nou teritoriu mistic – psihicul oamenilor, a speciei în sine – percepând o viziune spectaculoasă a realităţii interioare pe care poetul o comunică apoi oamenilor, traducând acea viziune prin cuvinte, ritm sau cântece.

Cei mai de demult poeţi probabil au fost pe jumătate şamani, pe jumătate profeţi, vorbind pentru vocile naturii, pentru “spiritele” viilor şi morţilor, rostindu-şi viziunile despre unitatea omului cu universul. Ei şi-au transmis mesajele, şi-au cîntat cîntecele, şi-au slăvit viziunile. Şi poate din acest motiv Seth vorbeşte, comunicând mai întâi prin cuvinte, mai degrabă decît prin scris automat. Cărţile lui Seth sunt în primul rând producţii rostite. Poate că sesiunile Seth în sine, se reântorc către un timp antic unde într-o asemenea manieră am primit majoritatea informaţiilor pertinente despre noi înşine: unul dintre noi călătorind pentru alţii în “inconştientul colectiv” - o călătorie ce cumva a alterat şi a extins personalitatea – iar apoi comunicând viziunile noastre pe cât de bine am putut.

Dacă e aşa, asemenea personalităţi alterate situate “între lumi” pot fi remarcabil de stabile; iar dacă ele se formează conform ideilor nostre de individualitate, atunci cu siguranţă ne pot depăşi în complexitatea lor unică. Dacă Seth este doar un model psihologic umplut de materialul meu inconştient de transă, atunci cu siguranţa face de ruşine conceptele noastre obişnuite despre personalitate, iar prin deducţie arată că noi avem de parcurs un lung drum dacă vrem să ne folosim întregul potenţial.

Aşadar, eu consider este vorba de mai mult. Cred că Seth este un model al noi înşine aşa cum ştim că putem fii; ce vorbeşte către partea din noi care nici o secundă nu a crezut toate acele prostii despre sinele imperfect.

În ceea ce priveşte relaţia mea cu Seth iar a sa cu mine, datorită asocierii noastre de durată cred că am format o alianţă psihologică unică; cumva sunt o parte din Seth, iar cel puţin în sesiuni, Seth trebuie să fie parte din Jane, într-un fel de legătură psihologică de ambele părţi. Seth trebuie să folosească vocea mea şi viaţa mea ca referinţa iar în mod sigur conţinuturile minţii mele sunt enorm extinse datorită sesiunilor. Binînţeles, viaţa mea obişnuită este trăită cu cunoştiinţele acestei asocieri, iar rutina mea normală include acum “transformarea în Seth” de două ori pe săptămînă şi aşa a fost de ani de zile.

De exemplu, această Introducere reprezintă singura mea contribuţie conştientă la această carte. Dar cu siguranţa, aşa cum Seth afirmă deseori, chiar porţiunile inconştiente ale personalitaţiilor noastre sunt de fapt conştiente. Totul este o chestiune de focalizare. Nu spun că Seth este doar o altă focalizare de-a mea, deoarece este chiar legitim să spui că eu sunt o focalizare a conştiinţei sale în acelaşi context; ci că Seth reprezintă porţiunea lărgită a psihicului din care propia noastră conştiinţă apare. Scopul este explorarea conştiinţei umane, a limitelor şi posibilităţiilor sale. Cît de mult se schimbă în timp ce se apropie de alte nivele de actualitate?

Dar oricum am încerca să definim realitatea lui Seth, de un lucru sunt convinsă până acum: El transmite către minţiile noastre conştiente cele mai adînci cunoştiinţe despre noi, despre univers şi despre sursa Existenţei Înşişi. Nu că Seth ar pretinde orice fel de omnipotenţa, deoarece nu face asta. Totuşi, materialul său clar asigură asemenea traduceri ale cunoştiinţelor inconştiente şi a dezvăluirilor intuitive; dezvăluiri ce conform lui Seth, nu sunt mai remarcabile decît cele disponibile în natura inşişi; dar noi am uitat de mult să citim mesajele naturii; dezvăluiri deloc mai misterioase decît cele disponibile în stările noastre de inspiraţie; dar noi de asemenea am uitat cum să descifrăm aceste comunicări. În schimb, mulţi oameni sunt chiar înspăimîntaţi de insipraţia în sine.

Cred că asemenea fenomene au fost importante în termeni evoluţionali, ajutînd să modeleze conştiinţa omului. Nu că un asemenea material nu a fost des distorsionat, sau la fel de des ignorat: În orice caz, el ar trebui să fie interpretat din nou şi din nou astfel încât să se aplice experienţei speciei în cadrul de timp.

Vorbind de complexitaţi psihologice, chiar acum mi-a apărut un exemplu excelent în legătură cu ideile pe care le-am discutat. În timp ce am scris precedentele paragrafe a acestei Introduceri, cuvintele înşisi au părut că mă poartă într-un anumit ritm. Am simţit ca şi cum aş extrage energie şi cunoaştere dincolo de capacităţiile mele obişnuite. Apoi, deoarece era dupa-amiaza târziu, am luat o pauză pentru un somn scurt. Mai multe idei au venit către mine în timp ce scriam rapid în dormitor. Ritmul subiectiv s-a intensificat şi a continuat să accelereze - apoi am lovit un zid psihologic şi nu am putut să port mai departe conceptul. În acel moment l-am recunoscut brusc pe Seth “lângă marginile” minţii mele. În momentul următor, am adormit. Atunci cînd după o jumătate de oră m-am trezit, am pregătit cina. Am mâncat împreună cu Rob şi ne-am uitat la ştirile de la televizor. Apoi m-am întors la studiul meu.

Cînd m-am aşezat jos, un asemenea bogat material ramnificat s-a deschis încât de abia am putut să scriu îndeajuns de rapid pentru a pune totul pe hîrtie; iar el a început acolo unde ideile mele precedente s-au terminat. Mi-au fost oferite multe dintre titlurile capitolelor pentru următoarea carte a lui Seth, chiar în timp ce scriam Introducerea pentru acest material! În spatele fiecărui titlu sau subiect, am simţit tărâmuri de informaţie disponibile lui Seth, dar nu (în termeni obişnuiţi) disponibile mie. Totuşi a existat un moment precedent, chiar înaintea fluxului de material, când am simţit un ciudat prag psihologic, o anumită stare accelerată ce în acest caz cel puţin semnaliza intersecţia dintre gîndurile lui Seth şi ale mele. Apoi exista un moment scurt de odihnă psihologică, o platformă psihologică aproape neutră în care conturul lui Seth a început să apară.

După acest eveniment, în sesiunea noastră următoare, Seth a confirmat că materialul recepţionat era o schiţa a următoarei sale cărţi şi că titlurile pe care le-am “agaţat” în timp ce încă finalizam Evenimente de Masă era corect. Aşadar, deşi nu a început-o în timpul acestei cărţi, două zile mai tîrziu, cu siguranţă va începe să dicteze Visele, “Evoluţia” şi Îndeplinirea Valorii . Ochelarii mei vor zbura. Seth va spune din nou “Acum: Dictare,” iar Rob va scrie un nou titlu în carneţelul său.

Bineînţeles, sesiunile Seth şi cărţile lui Seth sunt inevitabil conectate de relaţia mea cu Rob. El este mult mai mult decît un om ce înregistrează şi transcrie materialul. Mintea remarcabilă a lui împreună cu întrebările şi natura sa cercetătoare m-au stimulat mereu să fac tot ceea ce pot şi au servit ca şi un tip de ecran psihologic invizibil dar puternic, ajutîndu-mă sa mă privesc pe mine şi sesiunile pe cât de clar posibil. Dacă nu îmi oferea încurajarea si activa lui participare, ma îndoiesc că sesiunile Seth ar exista în forma lor prezentă.

Aşadar, în timp ce cărţile lui Seth merg înspre lumea publică, sesiunile însele răsar din vieţile noastre private. Totuşi, aceste vieţi sunt trăite în coexistenţă cu o masă de evenimente ce uneori ne ating uşor, sau în alte ocazii ne influenţează drastic zilele. În această carte, Seth descrie continuumul existenţei ce ne ţine pe toţi împreună şi amestecă vieţile noastre private în evenimentele lumii. Aceasta este lumea ta şi lumea noastră. Sper că această carte ne va ajuta să construim o lume mai bună.

Elmira, New York

22 Septembrie, 1979

1 comentarii:

Your ѕtуlе is veгу unique compared
to οther peoрle I haνe reаd ѕtuff
frοm. Thanks fоr postіng whеn yοu have the οpроrtunity, Guess Ι'll just bookmark this blog.

Here is my web blog; reputation management

7 iunie 2013 la 07:52  

Postare mai nouă Postare mai veche Pagina de pornire